Primul mecanic de service cu care am făcut cunoștință mi-a fost recomandat ca fiind de geniu. La el trebuia să fac revizia.
Era pe undeva prin Chitila, am ajuns acolo doar pentru că nu ploua, altfel nu cred că leuțu’ făcea față până unde aveau ei sediul. Mi-a spus una, alta, uite asta, uite aia. La acea vreme mașina mea nu pornea la prima cheie, așa dorea ea, trebuia să încerc să fac asta în mod repetat și o lua la vale abia după ce motorul făcea de ziceai că trebuie să decoleze un Concorde. Na, treabă de francezi. S-a uitat și mi-a zis că este de la pompa de amorsă și că trebuie luată una nouă.
N-am apucat să iau. Norocul meu că un prieten, nu mecanic de facto, a văzut că era vorba de un simplu furtunel de lângă pompa de amorsă. Era copt și intra aer prin el, deci pula pornire. L-a reparat în 3 minute. Mașina pornește la cheie de atunci.
Să nu uit că filtrul de combustibil livrat de un anume magazin prin eMag nu se potrivea. Le-am pus pe celelalte trei și am întrebat dacă are el unul de combustibil și cât este. Prețul a fost dublu față de suma cu care l-am cumpărat eu de la magazin mai apoi. Și desigur, l-am pus în altă parte.
Poate că stimatul domn era bun. Nu pot nega asta. N-a fost însă pentru mine.
La al doilea service la care am ajuns mi-am făcut distribuția.
Ăsta era pe undeva prin zona Diham. Și-au făcut treaba, mi-au explicat ce și cum și mi-au lăsat și niște antigel, vreun litru, în portbagaj. Bine, au uitat să-mi pună unul dintre cele două capace de protecție la motor, dar asta nu mai contează, respiră motorul mai bine, LOL. Repet însă, de munca lor sunt mulțumit. Și m-au ajutat rapid atunci, deși cureaua de distribuție luată de fostul proprietar nu se potrivea. Au găsit alta, mi-au comunicat preț, m-am dus să iau mașina.
La al treilea service am fost să-mi schimb amortizoarele pe spate, undeva prin zona Drumul Taberei.
Super-service după review-uri. Super-service după ce mașini aveau în curte. Super-service la modul ăla aplicat. Și super-service au fost, mi-au făcut mașina. Mi-au făcut-o praf. Când am plecat de acolo leuțu’ mergea înfrânat, mașina trăgea dreapta la modul la care toți participanții la trafic au avut noroc că sunt un bun șofer, păcănea când coteai și, poate cea mai nasoală dintre toate, când am ajuns acasă de pe drum ardeau prezoanele de zici că fuseseră încălzite la aparatul de sudură. Mi s-a zis că trebuie să merg să fac geometria și că e de la niște “șaibi” care nu i-au plăcut mecanicului, probabil începător.
După 2 zile i-am căutat. Le-am explicat tot. Extrem de înțelegători, m-au rechemat la ei spunând că remediază tot ce au greșit, pentru ei clientul contează. De data asta nu a mai lucrat băiatul ăla, adică a lucrat, dar nu singur, nu a făcut nici măcar o mișcare singur. Ce au găsit acolo? Plăcuțele de frână sparte, probabil de când au dat cu ciocanul, etrierii blocați și șaibele care erau puse strâmb pe fuzetă, nu pe șanț, ci între ele, și de aici pocniturile sinistre. Partea cu plăcuțele nu au recunoscut-o dar mi-au oferit niște TRW-uri din partea lor, “pentru că ne dorim ca toți clienții noștri să fie mulțumiți”.
Să nu uit. Trecând pe lângă mine și prietenul cu care eram, puștiul care lucrase la mașina mea când a făcut-o praf ne-a zis zâmbind: “ți-am zis eu, de la șaibili alea!”. Și-n ziua de azi sunt interzis de ceea ce am auzit atunci.
La al patrulea service am fost să-mi schimb puntea spate.
Am schimbat puntea spate, în 2 ore plecam cu puntea pusă. Ei au văzut și partea cu plăcuțele sparte pe față, că i-am rugat să se uite, am mers la ei direct de la service-ul din Drumul Taberei. Nu pot spune cine și unde sunt, nu este cazul, nu e chiar o lucrare care să fie pe față.
La al cincilea service sunt acum.
Am intrat la ei pentru că mi s-a dus ambreiajul.
Mi-au pus ambreiajul. A doua zi după ce am adus mașina acasă am rămas fără alternator, mort în mijlocul drumului. Am lăsat mașina vineri la serviciu, mi-au dat de la service un redresor, am venit cu bateria acasă, am încărcat bateria, am mers cu bateria la serviciu, am adus duminică mașina acasă.
Și am aflat că alternatorul are probleme pentru că este spartă pompa de servo și a curs ulei în el. Cum pula mea s-a spart pompa de servo așa, deodată, eu nu știu. Sunt atâția mecanici care ar fi văzut uleiul pe care mi l-au arătat ei, sunt atâția care ar fi constatat asta, că na, e la vedere, dar poftim, s-a spart pompa servo. Chestie care nu cred că s-a petrecut fără vina lor, dar nu am cum să dovedesc asta.
Am luat pompă servo. Am luat alternator. Le-au pus. Azi am adus mașina acasă. De vineri de pe 27 ianuarie stă la ei în curte.
Ei, ce credeți?
Acum leuțu’ merge înfrânat, mașina trage dreapta și când cotesc se aud păcănituri. Nu pun la socoteală cum se aude motorul, asta să spunem că ține de schimbări și că are nevoie de o perioadă de rulare. Așa a fost și când am făcut distribuția, pentru câteva zile avea un cu totul alt sunet. Dar faptul că ies din service, același service, pentru a doua oară, și am o cu totul altă problemă, deja nu mai este întâmplare. Și desigur, și ăștia sunt super lăudați…
Și am senzația că nici de data asta nu va fi vina lor și că voi ajunge să repar mașina la un alt service, pe bani.
Concluzia este că dacă nu ai un mecanic pe care să-l cunoști, la care să ajungi pe recomandare și pentru care recomandarea să conteze, ești mort.
Și acum și niște concluzii mai mici 🙂
- Nu am să dau numele service-urilor care au greșit. Nu are rost, mai ales că unul dintre ele a și reparat greșeala la modul cel mai agreabil cu putință. Poate au avut o zi proastă, minus ultimul unde se pare că zilele proaste sunt un modus vivendi.
- Pe cei la care am fost să schimb distribuția îi cheamă Motor Service SCM. Cei din zona Diham. Îi recomand pentru ce mi-au făcut, eu nu am ce să le reproșez.
- Mai adaug aici Auto Soft. La ei am schimbat cauciucurile și am făcut o echilibrare, iar mai nou am fost și am făcut și o geometrie. Nu am ce să le reproșez. Chiar absolut nimic de reproșat. Am zis să-i adaug și pe ei ca să avem și puncte bune.
- Vă țin la curent cu simpaticii la care sunt acum 🙂
UPDATE 1 – Printr-o realitate pe care încă nu o pricep mecanic, mașina nu mai este înfrânată și nu mai trage într-o parte. Pare-se că discurile de frână, state atâta vreme în frig, ar avea ceva de spus pe tema asta și au avut nevoie doar de rulaj. Că aseară o lua razna, asta pot garanta. Rămân acele sunete ciudate când trag maximum de volan, mai ales pe stânga, sunete care par a fi legate de pompa de servo. Mașina pare funcționabilă în clipa asta, într-o stare bună. Motorul și-a ameliorat și el circoteca pe care o făcea. Vedem ce se petrece zilele următoare. PS – Nu am dus-o la mecanic, a venit doar un prieten, ne-am uitat un pic la ea.
Dacă nu ț’ai luat mașină de la VAG.
LikeLike
Asta era 🙂 Mecanicii, când fac VAG, lucrează dintr-o dată mai bine, se știe, scrie la Vatican :))
LikeLike
La Autosoft am pus si eu cauciucurile. Putin mai scumputi, dar in 20 de minute au lucrat la foc automat, numai bine cat sa beau o cafea si sa sun pe cineva.
LikeLiked by 1 person
Sunt cei mai scumpi pe zona asta. Dar din ceea ce pricep pare că sunt și cei mai buni. De aia i-am și ales, am zis că na, să facă treaba aia cine știe cel mai bine să o facă 🙂
LikeLiked by 1 person