Leuțu’: spre și dinspre Amara

Ei, vine o vreme în viața unui bărbat când, nu-i așa, trebuie să vadă și de cele familiale, mai ales că de acum poate face asta mai ușor. Și na, o ia pe autostradă, chestie pe care oricum dorea să vadă cum este, vine anul viitor, vine Bruce Springsteen la Viena și parcă văd că duc leuțu’ la lebede 🙂

Așa că sâmbăta trecută am plecat spre Amara. Întâi am avut ceva treburi în București, prin urmare m-am oprit la Auchan Militari, apoi pe la Finestore în Băneasa, pe la Mol să-i iau și animăluțului ceva bun de băut și apoi m-am lăsat în seama lui Waze pe care din nou a trebuit să-l corectez (prostul mă ducea pe A3 și nici măcar nu am vrut să aflu de ce face asta). Așa că am ieșit din București mai greu un pic, prin niște coclauri pe care nu mai călcasem nici cu picioarele (gen Fundeni, whatever), spumat de trafic. Dar na, finally, giratoriul de la Teclu/Ikea și… la drum.

Imediat ce am intrat pe autostradă am pus mașina la lucru. A mea se simte tare bine când are drum lung de făcut și deja știam ce poate și cum se comportă pe tema asta încă din drumul anterior, cel spre Ruse. Am mers tot timpul legal, fără să fac jogging. Nu știți ce este ăla jogging când vine vorba de autostradă? Vă spun eu. Există o anumită categorie de șoferi care râde de categoria de șoferi ce merg cu 80-90 km/h pe autostradă, spunând despre aceștia, la modul batjocoritor, că au ieșit să facă jogging. Asta desigur, în condițiile în care viteza minimă care să-ți permită deplasarea pe autostradă este de 50 km/h. Dar cine sunt eu să judec? 🙂

Prin urmare am mers fără sincope, cu 100-110 km/h, maximum permis pentru mine la ora asta.

Calitatea autostrăzii mi s-a părut ok. Sunt câteva porțiuni refăcute mai proaspăt pe care nici nu am simțit că merg, dar oricum aș spune că am avut parte de un drum destul de lin, fără să mă zgâlțâie ceva prea tare. Șoferii pe care i-am întâlnit s-au comportat și ei ok, inclusiv ăia care au trecut pe lângă mine cu ceva aflat probabil între 170-180 km/h. Din nou, nu sunt eu ăla să judece. Cum am zis, excelenți și ei, fiecare ne-am văzut de treaba noastră, fiecare am stat pe benzile noastre.

Pe drum am oprit în două benzinării. La prima pentru că trebuia să fumez după ieșitul din București, la a doua pentru că ne-a mai venit ideea să ne uităm de ceva. Nu știu sigur care au fost, whatever, e o benzinărie din care iei cafea, un pateu, mergi la baie și te duci mai departe. Eventual mai dai ceva de mâncare și mașinii, dacă este cazul. La mine nu a fost. Am pus sâmbătă la plecare motorină de 200 lei în rezervor și ea mai avea ceva de vreo 50 lei pe acolo. Abia azi mi s-a aprins becul galben și am fost cu ea în fiecare zi la muncă, plus plimbare ieri și azi.

Am ieșit de pe autostradă la Drajna/Slobozia și am intrat pe ceea ce cred că se cheamă DJ201B. Impecabil și el. N-am nimic să-i reproșez, poți da liniștit în mașină dacă vrei, ceea ce colegii mei de trafic au făcut, eu păstrându-mă și de data asta în limitele legale 🙂 Pe undeva pe stânga, la intrarea în Slobozia, am întâlnit o clădire care arată ca-n filmele Mad Max, nu știu sigur acum ce a fost acolo, dar tare trist pare să te întâmpine o astfel de arătare când intri în oraș. După aia, spre Amara, cred că am intrat pe DN2C, de asemenea un drum care s-a prezentat extrem de bine. Cum extrem de bine s-au prezentat și străzile din Slobozia și Amara, mă rog, alea pe care am condus, mult mai bune decât ceea ce vedem noi zilnic în București.

La Amara o să mă întorc. Au un super-bulevard, când vor înflori copacii ăia la vară va fi splendid, dar arată bine chiar și așa. Am condus prin zona aia și alte două mașini, un Daihatsu Sirion și un Focus 4 și m-am bucurat de multe lucruri care nu arată deloc rău. Na, probabil oraș mai mic, oameni mai gospodari, poate rușine mai mare decât în aglomerațiile mari, cine știe, cert este că sunt lucruri care nu-s deloc rele.

La întoarcere Waze-ul m-a dus pe la Lehliu. Recunosc, a fost o plăcere. Tot drumul a fost gol, am condus relaxat și am întâlnit și zone unde cred că vara este absolut extraordinar, verde fiind. Am mers cu mare atenție, avertizările legate de animale nu sunt puține și cele vreo trei cadavre de animale întinse pe drum spun că avertizările nu sunt deloc greșite. Na, la nici o viteză nu vrei să te trezești cu ceva în bot.

Normal, intrat pe autostradă, din nou legal, iar oprire la o benzinărie și apoi traficul infect din București, cu circul lui Nicușor și circul lui Ciucu “distrându-ne” la modul serios din punct de vedere al traficului. Atât se poate, pâine și circ, csf, ncsf, românilor le place asta chiar și când nu au apă caldă și căldură. Mititei și bere îndoită cu apă să fie, restul este ok.

Una peste alta a fost un drum bun, un drum care m-a obișnuit cu ideea de autostradă. E o chestie care trebuie să-mi fie cunoscută, nu vreau să ratez nimic din ceea ce-mi poate aduce experiență. În sensul ăsta am deja planificate niște trasee anul viitor, nu neapărat complicate (dar nici simple pentru un începător, sau așa consider), trasee care mă vor ajuta să înțeleg mai bine mașina, capacitățile ei și, mai ales, capacitățile mele.

Mi-a plăcut. Normal, am să mai fac.

PS 1 – Cândva am să duc leuțu’ și la Brașov, trebuie și experiența asta. Dar sunt sigur că am să fac asta atunci când nu o fac toți. Că nu vreau să mă filmeze ăia și să mă dea la știri ca fiind unul dintre proștii care joacă șeptică la Comarnic 🙂

PS 2 – Înțeleg că măcar o dată-n viață trebuie să ajungi să mănânci la La Partid, așezământ de (in)cultură gastronomică pe lângă care de altfel am trecut. LOL. O veni și asta, deși trebuie ca mai întâi să găsesc motivul pentru care aș merge acolo ca să mănânc la prețuri uneori mai mari decât cele de la București 🙂

Advertisement

2 thoughts on “Leuțu’: spre și dinspre Amara

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s